Segédventuri vagy előkeverő venturi I.

Mikorra aktuálissá vált a következő cikk, már nem is kellett gondolkodni a témán. Jött magától. Úgy alakult, hogy két pár Weber DCOE szinte egyszerre érkezett felújításra.

Az első pár egy régebbi típus: 40 DCOE 32/32, belül meglepően jó állapotban. Újnak tűnő fúvókatartókkal, úszókkal, segédventurikkal. Kívül már kissé elhanyagoltabbnak tűnt. Pl. egymást tartó tákolt gázkarok, idegen vákuum port csavarok, mindenütt szivárgó tömítések. Legnagyobb probléma a meglazult, lötyögő gázkarokkal van, mert így lehetetlen pontos szinkronba hozni a torkokat.

A másik pár újabb kontrukció: 40 DCOE 126/127. Szintén jó állapotú belsővel vészelte át a megpróbáltatásokat, de külsőleg jóval lenyargaltabbnak tűnik. A hiányzó tengelyvég alátétek/anyák miatt feltételezem, hogy donor lett a hozzá tartozó fix gázkar is. Ebben a pillangószelep-tengely megszorult, valószínűleg ezért lett donor, vagy később “álltak be”  a csapágyak. Szerencsére minden szabályozócsavar rendben van.

Eddig felsoroltak nem tűnnek komoly, javíthatatlan hibának. Ezek miatt nem írna az ember blogot. De akkor mi a probléma velük, ami miatt mégis? Mert sajnos komoly bajuk van, ráadásul egyforma! A párok egyikében megolvadt, megrogyott a segédventuri vagy más néven előkeverő venturi. Ez az alkatrész végzi az üzemanyag porlasztását a venturival közösen. Szóval igencsak fontos alkatrészről van szó! Ez pedig tükröződik az árukban is…Erről annyit, hogy egy gyorshajtásért kiszabott bírsághoz hasonló módon segít visszatartani a röhögést…Már ha egyáltalán sikerül pótolni az egyébként is ritka 40 DCOE 3.5-ös méretnek számító előkeverőt! (40 DCOE 3.5 3,5 35 auxiliary venturi)

Jelezni szeretném, ha valakinek van esetleg egy-két darab ilyen otthon, kérem, hogy vegye fel velem a kapcsolatot! Ha szeretné, gártisz fejújítom cserébe a karburátorait!

A klasszikus 32/32-es eset ‘csak’ sima érvágás, mert a 4.5-ös méret egyébként könnyen elérhető.

A két esetben az az érdekes számomra, hogy egyformán nem figyeltek oda a felszerelésnél és/vagy a beállításnál! Mindkét esetben valamilyen vezérlés-, gyújtás-, karburátor beállítási probléma tetszőleges kombinációja a meghibásodás oka. Konkrétan a torkokba durrogó/visszalövő szúróláng, ami a vékony cink ötvözet öntvényt valósággal szétfröccsenti! Ez pedig elég gyorsan meg tud történni, ha rossz beállítással járatják a motort – elég fél perc is!

Azonban ezt észre lehet(ne) venni! Ha sorozatosan visszalő, akkor megállok! Vagy mégsem és az eredmény ismert. Nem értem… Vagyis de! Persze, milyen jó érzés állítgatni a motort/karburátorokat! Azonban legyünk ÓVATOSAK ÉS MEGFONTOLTAK ! Semmilyen motort ne állítsunk túl szegény keverékkel üzemelőre! A hő a barátunk, de csak egy határig! És csak addig! Komoly tüzet lehet így okozni! Leéghet az autó, a garázs vagy a műhely! (tudniillik amikor visszalő a motor,a venturin fordított irányban áramló gázok ismét keverékkel dúsulnak, ezért ki tud tüsszenteni egy kis benzint…)

Mindkét tárgyalt esetben a javítás költsége biztosan sokkal több lesz, mint amennyibe a felszerelés + helyes beállítás került volna.

Ez meggondolandó! A képek pedig beszédesek.

 

 

 

 

 

 

 

Minden vélemény számít!